Tuesday 19 March 2013

Ubahsuai Blog

Hmmmm.....poningnya kepalo din ni ha. Dah berhari-hari saya cuba ubahsuai terutama background blog. Teruja sangat tengok blog orang lain cantik-cantik. Tapi bab IT ni saya memang tak pandai, buat blog pun belajar sendiri melalui tutorial blogger-blogger yang tak kedekut ilmu, terima kasih banyak2 tapi tak ingat pula dari blog siapa yang saya belajar, banyak sangat yang saya buka. Banyak perkara lagi yang perlu saya belajar. Saya dah cuba banyak kali untuk tukar background tapi dari website shabbylaneshops dan thecutestblogontheblock ni je yang saya rasa mudah sebab copy code and paste.

Caranya;
  1. Buka website yang memberikan background percuma, copy code
  2. Buka blog sendiri clik design - layout - add a gadget(basics) dan clik HTML/Javascript 
  3. Paste code yang dicopy tadi dalam kotak (kotak title biarkan kosong)
  4.  Save 
Last-lastnya saya ubahsuai blog ni pada Design Template yang telah tersedia,mudah dan tak yah pening-pening nak cari dari website lain. Caranya click
  • Design
  • layout
  • Template Design                                               dan bolehlah ubahsuai blog 
  • Template
  • Background
  • Adjust Widths
  • Advanced (font,saiz & warna)                                                                                                            
                                                                           
                                                                                                                                    

No comments:

Post a Comment